Czwartek, Kwiecień 13, 2023, 14:29

Dzieci przebrane za zwierzątka kłóciły się, w jaki sposób przybędzie wiosna... furą, hulajnogą, samolotem, tramwajem, samochodem, a może karetą albo łódką.
Okazało się, że śliczna wiosna, w którą wcieliła się Wiktoria Kałużna, przyszła pieszo. Potem przy niezwykle kojących dźwiękach utworu „Wiosna i motyle" dzieci wysłuchały wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna" w interpretacji Lili Grabowskiej oraz zatańczyły wiosenny taniec z naszą bohaterką. Na koniec Wiosna słowami wiersza Jana Brzechwy „Wiosenne porządki" poprosiła dzieci o pomoc w zaprowadzaniu radosnego, słonecznego ładu na świcie. Każdy wylosował postać, w którą miał się wcielić po wysłuchaniu tekstu. Wiosenne porządki poszły niezwykle sprawnie.
Wiosna porosiła uczniów o wykonanie ilustracji do fr. wiersza, który najlepiej zapamiętali. Efekty pracy można oglądać w bibliotece.
Taki rodzaj spotkanie z muzyką i poezją wydaje się inspirującym przeżyciem dla młodych odbiorców. Rozwija wyobraźnię, uczy uważności na świat słowa i harmonijnego dźwięku, pomaga w rozwijaniu ekspresji ruchowej.
Zajęcia odbyły się w szkolnej bibliotece w piątek 31. marca dla klasy 1b i w poniedziałek 3 kwietnia dla klasy 1a.
Okazało się, że śliczna wiosna, w którą wcieliła się Wiktoria Kałużna, przyszła pieszo. Potem przy niezwykle kojących dźwiękach utworu „Wiosna i motyle" dzieci wysłuchały wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna" w interpretacji Lili Grabowskiej oraz zatańczyły wiosenny taniec z naszą bohaterką. Na koniec Wiosna słowami wiersza Jana Brzechwy „Wiosenne porządki" poprosiła dzieci o pomoc w zaprowadzaniu radosnego, słonecznego ładu na świcie. Każdy wylosował postać, w którą miał się wcielić po wysłuchaniu tekstu. Wiosenne porządki poszły niezwykle sprawnie.
Wiosna porosiła uczniów o wykonanie ilustracji do fr. wiersza, który najlepiej zapamiętali. Efekty pracy można oglądać w bibliotece.
Taki rodzaj spotkanie z muzyką i poezją wydaje się inspirującym przeżyciem dla młodych odbiorców. Rozwija wyobraźnię, uczy uważności na świat słowa i harmonijnego dźwięku, pomaga w rozwijaniu ekspresji ruchowej.
Zajęcia odbyły się w szkolnej bibliotece w piątek 31. marca dla klasy 1b i w poniedziałek 3 kwietnia dla klasy 1a.