Kompetencje społecznę oraz umiejętność uczenia się!!!!
W połowie listopada bieżącego roku zakończł się pierwszy etap zajęć w ramch programu „Małopolskie Talenty”, mających na celu trenowanie kompetencji ponadprzedmiotowych, osobistych.
Przeprowadzono dziesięć spotkań, które trwały dwie godziny dydaktyczne. W prgramie uczestniczyło osiem grup uczniów, liczących 9-10 osób. Dzieci zostały zakwalifikowane po wcześniejszej diagnozie uzdolnień: matematycznych, językowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Zajęcia odbywały się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 5-6 i 7-8, a realizowano je w formie warsztatów według zmodyfikowanych scenariuszy, które otrzymały w czasie szkolenia dla realizatorów projektu nauczycielki prowadzące zajęcia- Urszula Ryza i Magdalena Wojtaszek.
Przeprowadzono dziesięć spotkań, które trwały dwie godziny dydaktyczne. W prgramie uczestniczyło osiem grup uczniów, liczących 9-10 osób. Dzieci zostały zakwalifikowane po wcześniejszej diagnozie uzdolnień: matematycznych, językowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Zajęcia odbywały się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 5-6 i 7-8, a realizowano je w formie warsztatów według zmodyfikowanych scenariuszy, które otrzymały w czasie szkolenia dla realizatorów projektu nauczycielki prowadzące zajęcia- Urszula Ryza i Magdalena Wojtaszek.
Tematy spotkań dotyczyły ważnych kompetencji osobistych, takich jak: umiejętności uczenia się, współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów, mediacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami, efektywnego komunikowania się, autoprezentacji, kreatywności i tworzenia odpowiedniego poziomu motywacji.
Uczestnicy poprzez konkretne ćwiczenia, wgląd w swój potencjał i autorefleksję stali się bardziej świadomymi swoich możliwości młodymi ludźmi, którzy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystają z pewnością nie tylko na zajęciach przedmiotowych projektu „Małopolskie Talenty”, ale także w swoim osobistym życiu.