mgr Urszula Ryza
ROK SZKOLNY 2023/2024
Poniedziałek 8.00-11.00
Wtorek 13.00-17.00
Czwartek 12.15-15.00
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
mgr Anna Grabowska
Wtorek 8.00-16.00
Środa 7.45-11.45
Czwartek 12.20-15.20
Piątek 8.00-15.00
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO/ PEDAGOGA SPECJALNEGO
mgr Kamila Wójcik
ROK SZKOLNY 2023/ 2024
Poniedziałek 8.00-14.00
Wtorek 9.00-14.00
Środa 9.00-14.00
Czwartek 8.00-12.00
Piątek 9.00-14.00
Informacja dla rodziców z ewaluacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego!!! (kliknij!)
Kampania społeczna pt.: "#Rozmawiaj#Reaguj", przygotowana jest przez Państwową Komisję do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15.
Poniżej znajdują się materiały dotyczące kampanii:
1. "#Rozmawiaj#Reaguj"
2. Nie zauważyłeś???
3. Nie rozmawiałeś??
Szanowni Państwo!
Ze względu na obecną sytuacją polityczną pozwalam sobie przekazać kilka wskazówek dotyczących ważnej sprawy tonowania lęku i bezradności dzieci w sytuacji działań wojennych w Ukrainie.
Rozwijanie samodzielności - kliknij!!!
INFORMACJE DLA RODZICÓW W ZWIĄZKU EWALUACJĄ PROGRAMU WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNEGO w roku szkolnym 2021/2022
" Dziecięcy smutek-wyszukane w sieci, warto się zapoznać"
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO – CZYLI CO RODZICE POWINNI WIEDZIEĆ?
CO MOŻE ZROBIĆ RODZIC, ABY DZIECKU CHCIAŁO SIĘ CHCIEĆ?
INFORMACJE DLA RODZICÓW W ZWIĄZKU EWALUACJĄ
PROGRAMU WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNEGO (KLIKNIJ!!!)
MASS MEDIA A UZALEŻNIENIA!!! (KLIKNIJ!!!)
MASS MEDIA A UZALEŻNIENIA!!! (KLIKNIJ!!!)
UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE – GRY KOMPUTEROWE!!! (kliknij!!!)
"Krakowskie Stowarzyszenie Terapeutów Uzależnień uruchamia w ramach projektu "Dobra więź - na teraz i po epidemii" realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego Punkt Konsultacyjny dla rodziców i dzieci w wieku 10-18 lat. Punkt skierowany jest do rodziców, których dzieci sięgają po alkohol, narkotyki, dopalacze oraz intensywnie korzystają z nowoczesnych technologii (internet/komputer/ gry/ tablet/komunikatory) oraz do dzieci, które przejawiają w/w zachowania.
Katarzyna Kocemba Krakowskie Stowarzyszenie Terapeutów Uzależnień
Punkt Konsultacyjny
ul. Wójtowska 3/31, Kraków"
Szanowni Państwo!
Po przeprowadzonych w klasach 6 i 7 zajęciach profilaktycznych on-line wiem, że w pewnej grupie domów rodzinnych istnieje problem uzależnienia od nikotyny osób dorosłych.
Zdaję sobie sprawę, że zerwanie z nałogiem jest baaaardzo trudne.
Może jednak warto spróbować? Szczególnie teraz, kiedy zaczynamy cenić zdrowie i widzieć w nim ważną wartość. Zachęcam serdecznie do zapoznania się z króciutkim materiałem edukacyjnym który być może stanie się inspiracją do podjęcia walki z uzależnieniem.
Powodzenia!
U. Ryza
Na stronie internetowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Olkuszu, ul. Legionów Polskich 3, tel. 32 647 08 30 w zakładce „Druki do pobrania” znajdują się NOWE wzory dokumentów potrzebnych do badania diagnostycznego dzieci (wzory opinii, zaświadczeń lekarskich).
Przekazuję Wam wartościową pomoc do rozwiajnia umiejętności emcjonalno-społecznych u dzieci w wieku 5-15 lat, a także dla starszych. Każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie. Są tam różne propozycje spędzania wolnego czasu w sposób rozwijający tak ważne funkcje.
Autorka Marta Cetnarowska opracowała szereg gotowych propozycji, które są warte wykorzystania. Pozwolą trenować ważne kompetencje osobiste, w działaniu poznać blizej dziecko i miło spędzić czas.
Jestem pewna, ze niektóre pomysły mogą być wykorzystane również przez dorosłych.
Jak rozwijać umiejętności społeczno-emocjonalne??? (kliknij)
Udanej zabawy!
psycholog szkolny
Urszula Ryza
- Stawianie dziecku zbyt niskich wymagań obniża u niego poczucie wartości, nie daje mu szansy na wykazanie się prawdziwie posiadanym potencjałem, nie nakłania do podejmowania wysiłku, a tym samym nie daje dziecku szansy na pełny rozwój i podwyższenie swoich umiejętności.
- Stawianie dziecku nadmiernie wygórowanych wymagań – bez uwzględnienia jego indywidualnych możliwości, także niezgodnych z jego potrzebami, chęciami i marzeniami – może doprowadzić do wystąpienia u niego stanu ciągłego napięcia i lęku przed porażką, wytworzenia niskiej samooceny, poczucia winy za niezadowolenie rodziców i bezsilności. Konsekwencją tego jest zazwyczaj utrata nie tylko dzieciństwa, lecz także własnej osobowości, brak umiejętności decydowania o swoim życiu i pogłębiające się nieprzystosowanie społeczne.
- Wymagania, jakie stawiasz swojemu dziecku, mogą je mobilizować do pracy i nauki wyłącznie wtedy, gdy są:
- adekwatne do jego wieku i etapu rozwoju - nie można od dziecka oczekiwać działań powyżej jego możliwości,
- realne i uwzględniające jego potrzeby, zainteresowania i życzenia,
- elastyczne, gdy dziecko daje do zrozumienia, że nie może im sprostać.
- Twoje dziecko musi mieć świadomość, że bez względu na swoje zdolności i osiągnięcia jest kochane i akceptowane. Tylko dzięki Twojemu odpowiedniemu wsparciu i mądremu zaangażowaniu ma wtedy szansę dążyć do spełnienia własnych marzeń.
RODZICU!!!!
Krótki poradnik dla Rodzica.
- Ustal zasady obowiązujące domowników.
- Dawaj dobry przykład swoim zachowaniem.
- Rozmawiaj z dzieckiem, abyś na bieżąco wiedział, jak się czuje, o czym marzy, jakie ma kłopoty.
- W przypadku łamania zasad :
- porozmawiaj, aby zrozumiało, co zrobiło źle oraz wiedziało, w jaki sposób poprawić swoje zachowanie, stosując zasadę- fakty-uczucia-oczekiwania, np.: spóźniłeś się 30 minut, denerwowałam się i martwiłam, czy nic złego Ci się nie stało, oczekuję, że tak więcej nie zrobisz.
- postaraj się poznać przyczynę złamania zasady.
- W przypadku powtórnego złamania zasady:Nie stosuj agresji fizycznej, słownej. Staraj się postępować spokojnie, w sposób rozsądny i przemyślany.
- ustal konsekwencję, np. poprzez ograniczenie ważnego dla dziecka przywileju w adekwatny do przewinienia sposób;
- bądź konsekwentny w egzekwowaniu tego, co ustaliłeś.
- Gdy jesteś zdenerwowany, postaraj się konstruktywnie rozładować napięcie, trzepiąc dywany, biegając i. t. p.
- Pamiętaj- jesteś najważniejszą osoba w życiu Twojego dziecka, dzięki której poznaje świat i sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach!!!
sprawdzone, pozbawione przemocy sposoby radzenia sobie
z nieposłuszeństwem dzieci do podzielenia się z innymi.
Prosimy o informacje na ten temat poprzez e-maile na adres: urszula_ryza@op.pl
Najciekawsze pomysły zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły w zakładce: „Pedagog radzi", dlatego prosimy w e-mailu o zgodę na umieszczenie w internecie.
"Bliżej siebie – dalej od narkotyków"
mgr Jadwiga Bargieł
"Dojrzałość szkolna - czyli co moje dziecko powinno umieć przed pójściem do szkoły"
mgr Jadwiga Bargieł
"Rodzicu Pierwszoklasisty"
mgr Urszula Ryza
ULOTKI DLA RODZICÓW – DOJRZEWANIE, DEPRESJA
Ulotka 1
Ulotka 2
"MAMO, TATO"
mgr Urszula Ryza
"OPIEKA NAD DZIECKIEM"
mgr Urszula Ryza
"DOBRA OPIEKA DAJE MOC"
mgr Urszula Ryza
"JAK POMÓC DZIECKU BUDOWAĆ POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI?"
mgr Urszula Ryza
"JAK POMÓC DZIECKU OSIĄGAĆ CELE?"
mgr Urszula Ryza
"WNIOSKI Z EWALUACJI PROGRAMU WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO"
mgr Urszula Ryza