środa, Lipiec 11, 2018, 20:05
14 czerwca 2018r. odbyła się klasowa wycieczka VI c do Wrocławia zorganizowana przez p.Ilonę Dybich i p.Agnieszkę Piątek przy pomocy wrocławskiego przewodnika. Wyruszyliśmy bardzo wcześnie, dzięki czemu już ok. 10:00 byliśmy pod wrocławskim zoo.
Ogród zoologiczny we Wrocławiu jest najstarszy w Polsce. Dzisiaj zajmuje 33 hektary i posiada bogatą kolekcję zwierząt, bo aż 14 tysięcy. Przez kilkadziesiąt lat wrocławskim zoo zarządzali Hanna i Antoni Gucwińscy, którzy o obyczajach mieszkańców ogrodu opowiadali w popularnym programie „Z kamerą wśród zwierząt". Mieliśmy okazję poznać na własne oczy rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów.
Największą atrakcją wrocławskiego ogrodu zoologicznego jest Afrykarium- jedyne na świecie oceanarium poświęcone wyłącznie faunie Afryki. Średnio zwiedza je 2,5 tys. osób dziennie. Zachwyciły nas m.in. żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, pingwiny i krokodyle oraz zjawiskowe manaty. Największe jednak wrażenie zrobiły na nas pływające nad głowami rekiny oraz płaszczki.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Park Szczytnicki- jeden z największych i zarazem najstarszych parków Wrocławia. Na jego obszarze zobaczyliśmy Halę Stulecia – jeden z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO.
Kopuła Hali Stulecia ma rozpiętość 65 m, a bryła budynku jest wysoka na 42 m, wg. projektu architekta Max Berga wybudowana w 1913r. jako Jahrhunderthalle.
Wielofunkcyjna przestrzeń, oryginalna konstrukcja, klimatyczna i przestrzenna lokalizacja – to tylko kilka z jej atutów. Kompleks Hali Stulecia jest dzisiaj miejscem największych wystaw, konferencji, wydarzeń kulturalnych, sportowych, koncertów. Przy Hali Stulecia mogliśmy podziwiać Stalową Iglicę- jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów architektonicznych we Wrocławiu. Ma 96 metrów i 30 cm wysokości i waży 44 tony.
Główną atrakcją na terenie Parku Szczytnickiego jest Ogród Japoński. Liczne drewniane budowle wraz z oryginalnymi japońskimi latarniami i misami nadają orientalny charakter. Uwagę przyciągają również unikatowe formy bonsai oraz piękne czerwonolistne klony japońskie. Ten urokliwy ogród zrobił na nas naprawdę wielkie wrażenie. Urocze alejki, różnorodna roślinność, kamienne ozdoby oraz wodne kaskady pozwoliły nam odpocząć.
Kolejnym punktem naszej wyprawy był 49 piętrowy, najwyższy budynek w mieście -Sky Tower. Później rozpoczęliśmy spacer po wrocławskim Rynku, braliśmy udział w poszukiwaniach wrocławskich krasnoludków na Starym Mieście. Pani przewodnik opowiedziała nam o banku krasnali, o windzie bez drzwi, o więzieniu, w którym było kiedyś przedszkole oraz o innych tajemnicach Wrocławia. W samym sercu miasta , na wrocławskim Rynku podziwialiśmy piękną fontannę zbudowaną ze szklanych płyt (prawdziwa atrakcja turystyczna, szczególnie w upalne dni), budynek Ratusza miejskiego oraz piękne zabytkowe kamienice. Zobaczyliśmy też Jarmark Świętojański, którego atrakcjami były drewniane domki otwarte dla zwiedzających i kupujących, a strefa Ogródków Świętojańskich przyciągała piękną florystyczną aranżacją, oferując miejsce do zabawy i wypoczynku.
Następnie kupiliśmy pamiątki i ulicą Oławską poszliśmy w kierunku busa. Wrocław pożegnaliśmy o godzinie 18.00 i udaliśmy się w podróż do Olkusza. Do domu wróciliśmy po 21.00 – szczęśliwi i pełni wrażeń. Bardzo chętnie wrócilibyśmy jeszcze do stolicy województwa dolnośląskiego.
Tekst: Ilona Dybich

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.